محمدرضا شاملو عصر جمعه در سفر خود به شهرستان اسدآباد و در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: درحال حاضر در کشور ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از مجموع این تعداد واحد مسکن روستایی، تاکنون بیش از ۶۰ درصد نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه نیز مصوبه مقاوم سازی مساکن روستایی ادامه دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: در طرح جامع مسکن روستایی ساماندهی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تصویب شده که دولت موظف به تامین تسهیلات موردنیاز و فراهم کردن یارانه موردنیاز از منابع دولتی است.

وی با بیان اینکه سهمیه وام امسال درحال توزیع است، عنوان کرد: تاکنون ۶۰ درصد تسهیلات سهمیه سال جاری پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

شاملو درباره تسهیلات استان همدان عنوان کرد: استان همدان در بحث استفاده از تسهیلات بانکی مقاوم سازی مساکن روستایی کارنامه خوبی ازخود نشان داده است.

وی عنوان کرد: در برخی از شهرستان های همدان و برخی روستاها بیش از ۸۰ درصد تسهیلات روستایی درراستای مقاوم سازی مسکن استفاده شده و این نشان از فرهنگ سازی صحیح در این حوزه است.

معاون عمران بنیاد مسکن کشور افزود: دولت در بحث مقاوم سازی وظیفه خود را انجام داده و در مصوبه طرح جامع مسکن، سفته به صورت زنجیره ای برای تضمین پرداخت تسهیلات مقاوم سازی به مساکن روستایی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: برای واحدهای روستایی درجاسازی شده ۲۰۰ میلیون ریال و سایر واحدها ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

شاملو تسهیلات پرداختی به مساکن روستایی برای مقاوم سازی با نرخ سود ۵ درصد را یکی از ارزانترین وام های درحال توزیع عنوان و بیان کرد: در روستاهایی که استقبال از تسهیلات بیشتر بوده و نسبت به مقاوم سازی مسکن اقدام کرده اند در هنگام بروز سوانح طبیعی تلفات و خسارت کمتری را شاهد بوده ایم.

وی با تاکید براستفاده روستاییان از تسهیلات مقاوم سازی مسکن تاکید کرد: فعال کردن جلسات هم اندیشی دهیاران وشوراهای اسلامی در راستای ترویج فرهنگ نوسازی وبهسازی مسکن بین روستاییان و آماده کردن فضای روستاها دراین بحث ازنقش موثری در امر مقاوم سازی مسکن روستایی برخوردار است.