به گزارش خبرگزاری مهر، رضا منافی در بازدید از مناطق سیل زده استان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه در سیل اخیر آذربایجان غربی اظهار داشت: این اداره از روز نخست تشکیل ستاد بحران در حالت آماده باش قرار دارد و واحدهای خسارت دیده به صورت مرتب تعیین حسارت شده است.

وی افزود: تا چند روز نخست پس از وقوع سیل به سبب وجود آب در مناطق هیچ اقدامی از سوی بنیاد مسکن امکان پذیر نبود و به همین سبب منتظر فروکش شدن آب از مناطق بودیم تا بتوانیم اقدامات تعیین خسارت به واحدها مسکونی، دامی و اراضی کشاورزی را برآورد کنیم.

منافی خاطرنشان کرد: از ۵۸ روستای آسیب دیده از حادثه سیل آذربایجان غربی ۵۲۲ واحد خسارت دیده‌اند که از این میان ۲۰۲ واحد مربوط به واحدهای مسکونی احداثی، ۹ واحد تجاری احداث، ۵ واحد تجاری و صنعتی تعمیر، ۱۱۷ واحد دام و ۶۰ واحد دامی تعمیر می‌شود.

وی تصریح کرد: اغلب خسارات در سه منطقه ارومیه رخ داده و خوشبختانه در مناطق نازلو و صومای برادوست خسارات عمده‌ای دیده نشده است و در بخش نازلو ۴ روستا که خسارت عمده‌ای به آن‌ها وارد شده است گزارش شده‌اند و دیگر مناطق در مورد اراضی کشاورزی آسیب دیده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه گفت: اغلب خسارات وارد به واحدها مسکونی در روستا طلاتپه ارومیه صورت گرفته است که ۳۹ واحد تعیین خسارت شده‌اند و در بخش مرکزی از میان ۱۳ روستا ۴۵۱ مورد تعیین خسارت شده است.

وی افزود: در بخش سیلوانا ۳۲ مورد در ۱۵ روستا تعیین خسارت شده است و به تعدادی از واحدهای مسکونی و دامی منطقه آسیب وارد شده است.