رحمت اله پورموسی با اشاره به شعار تولید و اشتغال اظهار کرد: توجه به مسایل و مشکلات اقتصادی که در چند سال گذشته مطرح بوده و دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری همه ساله در قالب شعار سال بیان می‌کنند، دولت و سایر دستگاه‌ها باید به این مساله توجه جدی نشان بدهند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حوزه کارگری وجود دارد، بحث بیکاری جوانان است. متاسفانه با وجود موفقیتهایی که در بحث کاهش تورم داشتیم و تا حدودی آن را کنترل کردیم اما جامعه با رکود زیادی مواجه شده است به نحوی که بسیاری از بنگاهها مشکلاتشان بیشتر شده و آمار بیکاران و نرخ بیکاری در کشور افزایش پیدا کند.

مشاور کانون شورای اسلامی کار خراسان رضوی با بیان اینکه دولت باید مشاغل موجود را حفظ کند، اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر نه تنها فرصتهای شغلی حفظ نشده بلکه بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی هم تعطیل و کارگرانشان بیکار شدند، در صورتی که وقتی کارگری را از دست می‌دهیم، کارخانه و تولید آن لطمه شدیدی می‌بیند و بازدهی و سودآوری آن از بین می‌رود.

پورموسی خاطرنشان کرد: اگر مقام معظم رهبری دغدغه اشتغال و معیشت و امنیت شغلی نیروی کار را دارند، مسئولان باید بشنوند و اقدام کنند. لذا از دولت می‌خواهیم شغل‌هایی که داریم حفظ کند چرا که اشتغال و تولید توام با یکدیگر معنا پیدا می‌ کند.

این فعال کارگری در پایان گفت: در حال حاضر نیروهای تحصیلکرده بسیاری داریم که آماده ورود به بازار کارند ولی کار مناسب خود را پیدا نمی‌کنند، قدرت خرید مسکن هم ندارند که بتوانند ازدواج کنند به همین دلیل سنشان بالا رفته و خانه نشین شده‌اند لذا دولت باید با کمک بخش خصوصی مشکل اشتغال جوانان را برطرف کند.